utorok 28. júna 2011

Manuskript.

V starých dobrých stredovekých ručne písaných knižka boli malovane obrázky. Väčšinou to boli texty náboženské a občas kroniky. Nájsť tam hanbatý obrázok je problém. Ale vydarilo sa a mohol som si z roku 1406 A.D. jeden namaľovať. Takže čo potrebujete?
Vzor.
Najlepšie je si oskenovať alebo stiahnuť vo vyššom rozlíšení obrázok iluminácie. Ja som použil Cyklus Sv. Kataríny Alexandrijskej, ktorý vytvorili bratia Herman, Paul a Jean Limburgovci. Hanbatú scénu predstavuje návšteva cisárovny Faustíny, manželky cisára Maxentia v cele uväznenej Sv. Kataríny, v okamihu, keď ju anjeli prišli natrieť zázračnou masťou ale našli ju aj po mučení nezranenú a panensky čistú. Čo viac človek môže chcieť. Takže nejakom programe pre obrázky si všetky plochy na ktorých je vidieť papier vybieľte.

Papier.
Kúpte si ručne robený papier.
Tlač
Na atramentovej tlačiarne si vytlačte obrázok v správnej veľkosti.
Zlatenie.
Pomocou úzkeho štetca si naneste na plochy pokryte zlatom vhodne lepidlo. Mala by to byt arabská guma ale postačí aj lepidlo na tapety. Opatrne naneste kúsky plátkového zlata. Po zachnuti lepidla odstráňte prebytočne zlato. Plátkové zlato si kúpte u náhrobného kaneníka. Viac ako 1 euro mu za jeden supertenký plátok nedávajte.

Farby.
Nakúpte si temperové farby, uzulinký štetec a kýbeľ trpezlivosti. Podobne slepý ako ja ešte aj dobre okuliare alebo kukátko.

Maľba.
Zoberte si týždeň dovolenky a pekne pomaličky maľujte špičkou štetca. Kúpte si tuš a pomocou pera vypíšte text a vyhotovte obrysy. Prelakujte len ilumináciu. Ja som použil moderny akrylový lak Vernis Briliant.

Prezentácia.
Veriace Katky si takto stránku po stránke môžu urobiť kópiu celého manuskriptu a takto príznačné sa prezentovať počas letnej brigády v Katarínke namiesto booku z modelingovej agentúry. Ročiaci a ateisti si vystačia s jedným alebo dvomi iluminaciami. Takže si kúpia v tescu rám a pekne dajú Katarínku za sklo.

Ešte pred časom som urobil byzantsky manuskript. Takže už Byzantíncovi nebude smutno.
http://blog.metmuseum.org/artofillumination/manuscript-pages/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára